Xbox Live -ohjeet
Xbox Live -koodien lunastusohjeet:
Xbox Live -palvelun tukisivut: http://support.xbox.com/fi-FI
Koodin lunastaminen Xbox.com verkkosivulla
Verkkoselaimen kautta voit lunastaa kaikentyyppisiä valmiiksi maksettuja koodeja: Xbox-lahjakortit, Xbox Live Gold -kortit ja Xbox Music Pass -kortit. Niiden arvo siirretään tilillesi välittömästi. Toimi näin:
- Siirry verkkoselaimella Lunasta koodi -sivulle ja valitse Kirjaudu sisään.
- Kirjaudu sisään Microsoft-tiliäsi käyttämällä.
- Valitse Lunasta.
![]() |
- Kirjoita 25-merkkinen valmiiksi maksettu koodi ja valitse Vahvista.
![]() |
Koodin lunastaminen Xbox One -konsolilla
- Siirry aloitusnäytössä oikealle ja valitse Kauppa.
- Valitse Luokat-kohdasta Pelit.
![]() |
- Valitse Käytä koodi. Voit myös sanoa ”Xbox, käytä koodia”.
![]() |
- Kirjaudu pyydettäessä sisään.
- Jos valmiiksi maksettu koodi on QR-koodi, pidä sitä Kinect-sensorin edessä esim. puhelimen näytöllä.
![]() |
Muussa tapauksessa valitse Tai syötä 25-merkkinen koodi ja syötä koodisi.
Koodin lunastaminen Xbox 360 -konsolilla
- Kirjaudu Xbox Live -palveluun käyttäen tiliä, jolle haluat käyttää valmiiksi maksettua koodia.
- Paina ohjaimen opaspainiketta.
|
- Valitse Games & Apps (Pelit ja sovellukset) ja valitse sitten Redeem Code (Lunasta koodi).
|
- Kirjoita 25-merkkinen valmiiksi maksettu koodi ja valitse sitten Valmis.
- Vahvista lunastus valitsemalla Kyllä, kun niin kehotetaan tekemään.
Xbox Liven virheilmoitukset:
"Kokeile koodia uudelleen. Antamaasi koodia ei löytynyt. Tarkista koodi ja yritä antaa se uudelleen."
tai
"Please enter a valid code"
Virheilmoitus tulee yleensä kahdesta syystä:
- Koodia syötettäessä on sattunut kirjoitusvirhe. Tarkista koodi ja yritä uudelleen. Yleisimmin kirjoitusvirhe tapahtuu X ja K, 8 ja B sekä D ja 0 -merkkien kanssa. 0-numeroa ei koodeissa ole ollenkaan, vaan kyseessä on aina D-kirjain.
- Konsolilla lunastettaessa tapahtuu tilapäinen yhteysvirhe. Jos koodissa ei ole kirjoitusvirheitä, kokeile lunastaa koodi tietokoneella Xbox.com verkkosivuilla.
"Tämä koodi on jo käytetty. Onko sinulla toista koodia? Kokeile sitä."
tai
This code has already been used. Please enter a code that has not been used.
Koodi on jo käytetty. Tarkista onko kyseisen koodin tuote tullut Xbox Live -tilillesi.
Jos näin ei ole tapahtunut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Kaikissa epäselvissä tapauksissa asiakaspalvelumme on yhteydessä tavarantoimittajaan ja Microsoftiin sevittääkseen koodin käyttöajankohdan ja antaa toimivan koodin tilalle. Uusi koodi voidaan lähettää tilalle vasta kun on varmistuttu, että virhe on tapahtunut Gamecodes.fi verkkokaupan tai sen yhteistyökumppanin toimesta.
Something went wrong. (Tapahtui virhe.) Sorry about that. (Olemme pahoillamme.) Give it a try in a while. (Yritä hetken kuluttua uudelleen.)
Tarkista Xbox Live -palvelun tila. Jos Xbox Live on kaatuneena tai ennakkoon maksettujen koodien lunastaminen ei kyseisellä hetkellä ole toiminnassa, yritä lunastaa valmiiksi maksettu koodi myöhemmin.
Jos Xbox Live -palvelussa ei ole ongelmia, tarkista seuraavat asiat:
- Koodin alue vastaa Xbox Live -tilisi aluetta. Jos sinun on muutettava aluetta, perehdy ohjeaiheeseen Xbox Liven maan tai alueen muuttaminen laskutustiedoissa.
- Xbox Live -tilisi laskutustiedot on annettu oikein.
- Xbox Live -laskutustietojesi alue vastaa maata, jossa tällä hetkellä asut.
- Xbox Live -maksutapaasi ei liity maksamatonta laskua.
Jos sinun on muutettava Xbox Live -tilisi maata, siirry osoitteeseen account.xbox.com ja valitse sitten Alueen vaihtaminen.
Jos ongelma ei näillä ohjeilla selviä, ota silloin yhteyttä suoraan Xbox Liven omaan asiakaspalveluun puhelimitse numerossa:
Puh. 0800 119 424
(maksuton)
Ma - pe klo 10:00 - 18:00